29. června 2011 v 20:00 | MFH |  Recenze

4
Tracklist: 1+1, I Care, I Miss You, Best Thing I Never Had, Party, Rather Die Young, Start Over, Love On Top, Countdown, End Of Time, I Was Here, Run The World (Girls)
Datum vydání: 27.6.2011
Vydavatel: Sony Music
Pilotní singl: Run the World (Girls)
Celkové hodnocení: 5/10

Beyoncé je americká zpěvačka s krásným tělem a hlasem. V součastnosti vydává svou čtvrtou desku, která nese název "4". Říkám si, co mě zaujalo na této desce, abych si ji vybral a recenzoval ji. Nebudu lhát. Nikdy jsem Beyoncé nějak zvlášť nesledoval, ale nová deska mě lákala a hlavním důvodem zájmu byl obal desky. Co se však skrývá pod obalem? Překvapení nebo zklamání?

Při recenzi jsem se chtěl vyhnout porovnávání s minulou deskou "I Am … Sasha Fierce". Bohužel nepodařilo se mi tomu vyhnout. Budu se však snažit být maximálně nezaujatý.

Z třetí studiové desky vznikly takové hity, jako jsou "Halo", "Single Ladies" nebo "If I Were a Boys". To je však jenom zlomek těch skvělých singlovek, a proto se nedivím, že v celém USA čekali netrpělivě na tuto desku. Podle mě byla deska "I Am … Sasha Fierce" o mnoho lepší než "4".

Už na začátku mě překvapilo, jak Beyoncé otevírá celou desku. Hned tři balady za sebou. To jsem málem usl. Horší cajdák než "1+1" jsem za můj krátký život neslyšel, poté přijde "I Miss You", která zaujme hlavně zajímavým refrénem a do třetice všeho dobrého i zlého "Best Thing I Never had". Právě tato skladba je jedna z těch nejlepších, co můžete na albu slyšet. Skvělá pohodovka, která, asi jako jediná, reprezentuje ještě tu předešlou desku.

Po těchto třech písničkách přijde, už tak potřebné oživení v podobě rychlejší skladby Party. Po tomto singlu se ale vracíme zpět do spíše trochu depresivní skladby "Ratcher Die Young", která se naštěstí poté "rozjede". "Star Over" je zase krásný vykřičený ploužáček. A opět nastává zlom s "Love On Top", která mi trochu retro melodií připomíná Michaela Jacksona. Další rytmická skladba "Countdown" svým rytmem připomíná hodně pilotní singl z desky "Run the World (Girls)", jinak má skladba celkem zajímavý zvuk. To samé je skladba "End of Time", která se opět podobá již zmíněnému pilotnímu singlu. Vracíme se však zpět do spánku s příjemnou baladou "I was here". Celou desku ukončuje svižná skladba "Run the World (Girls)". S mírnou nadsázkou si dovolím říci, že tato poslední skladba ze "4" je nejlepší, co na albu můžete slyšet.

Celé album bych popsal jako nový mučící nástroj americké armády. Nejdřív vás album uspí, potom rychle zbudí, potom uspí, zase vzbudí, opět uspí a nakonec vzbudí. Pokud Beyoncé natočila pro album přes sedmdesát skladeb, tak je chci slyšet. Třeba vydavatelství mohlo udělat chybu ve výběru a na desce by se mohli objevit i méně zbytečné songy, jako je například písnička "1+1". Dokonce jsem si říkal, jestli album zpěvačka nenahrávala v nějakém, pro ní, špatném období.

Tentokrát ode mne dostala Beyoncé známku 5/10. Kdo ví, třeba příští deska "5" dostane vyšší hodnocení.